Готуємося до уроків

Підсумковий урок за темами : «Формування модерної української нації», «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці ХVIII у І третині ХІХ ст..
І варіант
Початковий рівень
1.Правобережжя відійшло до Росії :
А) 1772; Б) 1793; В) 1795.
2 . Вперше Енеїду Котляревського видано у :
   а)1798;        б)1799;         в)1800;
. 3Укажіть прізвище одного з засновників «Руської трійці»:
а) І. Вагилевич;     б) В.Капніст;     в)  П.Петель;     г) І.Могильницький;
4. Вкажіть правильність твердження: Панславісти не брали до уваги існування українського народу й зовсім не помічали його потреб.
а) так;     б)ні
5.Виберіть імена російських імператорів:
а)Микола І;    б) Марія - Терезія;     в) Йосип ІІ;    г)Олександр І.
6.Альманах, що видавала «Руська трійця» носив назву :
а)Русалка Дністрова; б) Русалка Дніпрова; в) Побужжя.
Середній рівень
1.Складіть відповідність:
1805                                Польське повстання
1812                                Відкриття університету в Харкові
1830- 1831                      російсько–французька війна
1784                                відкрито Львівський університет
  2.Позначте літерами явища, які мали місце під час :
Е – етнографічного; К – культурницького; П – політичного етапів українського визвольного рухів.
-         Утворення політичних партій
-         Збирання історичних документів
-         Написання перших підручників українською мовою
-         Збирання етнографічних та фольклорних матеріалів
-         Написання перших літературних творів рідною мовою
3.Дайте визначення поняттю асиміляція
4. Установіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми характеристиками:
І.О.Лонжерон         а)   український дворянин, член Малоросійського товариства
ІІ. П.Пестель           б)  засновник масонської ложі «Понт Евксинський»
ІІІ.С. Кочубей         в) член освітнього товариства греко– католицьких
                                 священиків                                              
ІУ.А. Чорторийський   г)   польський князь , керівник повстання 1830 -1831 рр
                                 д)декабрист, автор «Руської правди»
Достатній рівень
1.     «Охарактеризуйте зміст Руської правди» .
2.     З якою місією їздив Капніст до Берліна і які наслідки мала ця подія?
Високий рівень
1.Чому було ліквідоване азовське козацтво та Задунайська Січ ?


Підсумковий урок за темами : «Формування модерної української нації», «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці ХVIII у І третині ХІХ ст..

ІІ варіант
Початковий рівень
1.Західноукраїнські землі відійшли до Австрії за:
а) І поділом Польщі;     б) ІІ поділом Польщі;       в) ІІІ поділом Польщі.
2. Перша узагальнююча праця з історії України була:
а) Історія Малої Русі;      б) Історія Русів;    в) Літопис Руський;
3. Вкажіть рік коли засновано «Руську трійцю»
а)1812;     б)1825;     в)1836;    г)1837.
4. Вкажіть правильність твердження:Польська федеративна теорія прагнула використати паростки українського національного руху в інтересах відновлення Польської держави:
а)так        б) ні.
5.) Виберіть імена австрійських імператорів:
а)Микола І;      б) Марія -Терезія;      в) Йосип ІІ;      г)Олександр І.
6. «Понт Евксинський», «Любов до істини» - це:
а) масонські організації;       б) декабристські організації  
        Середній рівень
1.Складіть відповідність:
1825                                           Повстання декабристів
1836 -1837                                «Руська трійця»
1819                                          Заснування малоросійського товариства.
1782                         Скасування особистої залежності селян від поміщиків
2.Визначте землі,що входили до складу Російської та Австрійської імперій:
Київське генерал губернаторство,  Новоросійсько– Бесарабське генерал – губернаторство,  Малоросійське генерал – губернаторство,  Королівство Галіції та Лодомерії ї Братиславське намісництво,коронний край Буковина.
3. Дайте визначення поняттю ксенофобія
4. Установіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми характеристиками:
І.М. Левицький                 а) український поміщик ложа «Любов до істини»
ІІ. Г. Тарновський             б) декабрист, керівник Чернігівського полку
ІІІ. М.Репнін                      в) член «Руської трійці»
ІУ, М. Бестужев – Рюмін  г) малоросійський генерал – губернатор у період російсько – турецької війни 1812 року
                                д) перемишльський греко–католицький священик
Достатній рівень
1.Опишіть основні завдання та досягнення «Руської трійці».
2.Охарактеризуйте причини та наслідки повстання 1830 – 1831 рр.
Високий рівень
1. Який вплив мала російсько–французька війна на розвиток українського суспільства?
            

Підсумковий урок за темами: « Соціально – економічне життя народу та український рух в І пол.. ХІХ ст.
І варіант
Початковий рівень
1.Вкажіть рік коли було скасовано кріпосне право на західноукраїнських землях.
а)1840; б)1846; в)1848; г)1855
2.Вкажіть прізвище ватажка селянського руху в Буковині 1843 -44рр
а)У.Кармелюк; б)І.Гетьманенко; в) Л.Кобилиця.
3.Виберіть прізвища учасників Кирило – Мефодіївського братства :
а)Костомаров; Б) Грінченко;в)Даль;  в)Шевченко; Г)Білозерський.
4.Центром сукнарства на Поділлі стали:
а) Дунаївці; б) Нова Ушиця в) Віньківці
5.Статус «порто –франко» на 30 рокі в отримав порт:
а) Одеса; б) Миколаїв; в)Херсон.
6.  Експорт українського  зерна становив:
А) 90% від експорту імперії; б)45%від експорту імперії; в)75 % від експорту імперії.
Середній рівень
1.Продовжіть думку.
Головна Руська рада- це..
2.Складіть відповідність
І.Вихід «Кобзаря»                                      а) 1831
ІІ. Повстання Кармелюка                         б)1835- 1838
ІІІ. Холерні бунти на Закарпатті             в)1855
ІУ. Київська козаччина                            г) 1840
3.Виберіть правильні твердження про характерні риси розвитку сільського господарства в наддніпрянській Україні
А)Екстенсивне землеробство,застаріла техніка;
Б) Малоземельність, велика кількість людей їздила на заробітки в інші регіони,
В)Переважання господарств фермерського типу;
Г) Запровадження місячини,, уроків, зростання грошового оброку.
Достатній рівень
1.      Складіть відповідність:
А.Визначаємо, що кожне словянське плем’я повинно мати свою самостійність;
Б.Ми галицькі русини належимо до великого руського народу, що однією мовою говорить і налічує 15 мільйонів.
В.Полякам визнавати українців окремою нацією з рівними правами на віросповідання.
І.Кирило – Мефодіївське братство, ІІ. «Руська трійця»,ІІІ. Слов’янський з’їзд у Празі.
2.Що з вказаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії:
А) посилення впливу німецької мови та культури;
Б) перебування українського селянства та міщан у кріпосній залежності
В)привілейоване становище українців в містах;
Г)зміцнення статусу і авторитету греко – католицької церкви;
Д) домінування поляків і німців в органах влади
Е) вороже ставлення імперської влади до греко – католицької церкви
Є) масова трудова міграція українців за Океан.
3. Встановіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками початку ХІХ ст..
А) Українське населення краю потерпало від румунізації;
Б) Переважну більшість українського населення становили селяни – кріпаки;
В)Провідне становище в краї зберігали нащадки козацьких старшин.
Г) Українське населення краю потерпало від мадяризації;
Д) переважну більшість населення краю становили вільні селяни
І, Південь; ІІ Правобережжя; ІІІ. Закарпаття; ІУ. Буковина
Високий рівень
1.      Охарактеризуйте здобутки українського національно – визвольного руху в І пол.. ХІХ








Підсумковий урок за темами: « Соціально - економічне життя народу та український рух в І пол.. ХІХ ст.
ІІ варіант
Початковий рівень
1.У 1848 році на західноукраїнських землях відбулася:
а) революція; б)еволюція в)трансформація
2. .Вкажіть прізвище ватажка селянського руху  на Поділлі1813 -1835рр.
а)У.Кармелюк; Б)І.Гетьманенко; в) Л.Кобилиця.
3.Виберіть прізвища автора «Кобзаря» :
а)Костомаров; Б) Грінченко;в)Даль;  в)Шевченко; Г)Білозерський.
4.Виберіть прізвища відомих українських підприємців:
а) Ханенки; Б) Аракчеєві;в) Симеренки.
5. Про діяльність якої організації начальник поліції Львова говорив: « Ці безумці хочуть воскресити мертву русинську мову»
А) Товариство галицьких священників; Б) Руську трійцю в) Головну Руську раду.
6. Чого домагалася Головна  Руська Рада під час революції 1848- 1849 рр. В Австрійській імперії ?
А) повалення монархії та обєднання Галичини з наддніпрянською Україною.
Б)Побудову федерації словянських народів та входження Галичини до її складу;
В)Створення незалежної держави на теренах Галичини , Закрпаття та Буковини;
Г) поділу Галичини за етнічним принципом і надання її східній частині автономії.
Середній рівень
1.Продовжіть речення 6
Собор руських вчених це …
2.Складіть відповідність :
І. Роки життя Т.Г.Шевченка                              а)1848 -1849
ІІ.Революція на західно-українських землях   б)1814 – 1861
ІІІ. Похід у Таврію по волю                               в)30 -40 рр ХІХ ст
ІУ. Початок промислового перевороту            г)1856
Виберіть правельні твердження :
А) «Руська трійця»- це політичний гурток молоді метою якого булоповалення самодержавства в Австрійській імперії;
Б) Галичина приймала заробітчан із Закарпаття та Буковини;
В) Східна Галичина та Пн. Буковина були обєднанні в коронний край;
Г) Закарпаття входило до складу Угорського королівства.
 Достатній рівень
1.Які назви використовувалися щодо українськиї земель у складі Російської імперії у першій половині ХІХ ст.?
А) Південно – західний край
Б) Малоросія
В) Червона Русь
Г) Новоросія
д) Мала Польща
Е) Гетьманщина.
2. Якими були програмні засади Кирило – мефодіївського братства:
А) скасування кріпацтва;
 б)досягнення державної незалежності України;
в)обєднання всіх народів у розумне суспільство, кожен член якого робить свій внесок, щоб вон обуло найприємніше і найкорисніше для всіх;
 Г) спрямування всіх словян до політичного обєднання у федерацію, де кожний народ отримав би власну державу з республіканською формою правління
Д) категоричне заперечення правила,що мета виправдовує засоби.
Е) підготовка і здійснення збройного повстання для повалення самодержавства.
Високий рівень
1.Охарактеризуйте нові явища в соціально – економічному розвиткі  України і пол ХІХ ст.






Всесвітня історія. 9 клас Підсумковий урок з теми Велика французька революція. Європа в період наполеонівських воєн. Розвиток Європи в епоху революцій
Варіант І
Початковий рівень
1.Хто з французьких просвітників найкращим державним устроєм вважав конституційну монархію з поділом влади на законодавчу, виконавчу і судову?
а) Ш.Л. Монтескє; б)Д. Дідро; в) Ж. Ж. Руссо; Г)Вольтер.
2.Серед дат рік в якому розпочалася французька революція:
А)1794; б)1792; в) 1789.
3.Учасники таємних організацій в російській імперії, що готували державний переворот спрямований проти самодержавства та кріпосного права:
а)октябристи; б) декабристи; в)ноябристи.
4. Священний союз уклали:
а)Австрія, Прусія, Росія;
б)Франція, Росія, Англія
в)Італія,Німеччина, Іспанія.
5.Хто став  першим президентом Франції:
А) Наполеон І; б) Наполеон ІІ ;в) Ковеньяк.
6.В якій країні революцію 1848-49 рр. було придушено за допомогою російських військ,
а) Австрії; б) Угорщині; в) Прусії.
Середній рівень
1. Виберіть правильні відповіді і сформуйте речення:
Майже все ХІХ ст. королевою (Англії, Франції, Іспанії) була Вікторія.
З 1801 до 1825 ( Прусією, Австрією,Росією) правив імператор ОлександрІ.
2.Співіднесіть країни та наведенні твердження:
А) на середину ХІХ ст.. завершився промисловий переворот;
Б)правила династія Романових;
В)Існувала Липнева монархія;
Г) розгорнувся чартиський рух
Д) існували такі суспільно – політичні течії, як слов’янофіли та західники;
Е) Франфурський парламент;
І.) Росія; ІІ) Англія; ІІІ) Франція; ІУ) Німеччина.
Складіть в хронологічній  послідовності події:
Липнева монархія, наполеонівські війни, Чартиський рух, Священий  союз.
Достатній рівень
1.Охарактеризуйте причини та наслідки революцій 1848 -49 рр .в Європі.
2.Розкрийте зміст вимог чартистів.Високий рівень
1.До якої  суспільно – політичної течії ви б приєдналися, якби жили в Росії поч. ХІХ ст.


Всесвітня історія. 9 клас Підсумковий урок з теми Велика французька революція. Європа в період наполеонівських воєн. Розвиток Європи в сер ХУІІІ ст..
Варіант І
Початковий рівень
1. Вкажіть країну, похід до якої приніс молодому генералу Н. Бонапарту славу та визнання:
а) Нідерланди; б) Англія в) Італія г) Іспанія.
2. Вкажіть країну в якій була проведена парламентська реформа у1832 р.
а)Італія; б) Англія; в) Франція; г) Австрія.
3.Вкажіть країну в якій революція дала поштовх для розвитку національно – визвольних рухів відомих як «весна народів»
а)Франція, б) Росія,в) Англії
4.Премєром якої країни був К. Метерніх?
 А)Італія; б) Англія; В) Франція; г) Австрія
5. Вкажіть з якою країною пов’язане ім’я  Д. Гарібальді.
6.Вкажіть політичну силу диктатура якої викликала широкомасштабний терор проти політичних супротивників :
А) жирондисти Б)якобінці; в)термідоріанці; в)бонапартисти
Середній рівень
1. Виберіть правильні відповіді і сформуйте речення:
 Віденський конгрес юридично закріпив політичну роздрібленість             ( Німеччини, Франції, Іспанії).
1 березня1 815 р. розпочалися (100 днів Наполеона; робота віденського конгресу;Бородінська битва).
2.Встановіть відповідність :
І.) Луї – Філіп І ; ІІ) Микола І; ІІІ) Фрідріх – Вільгельм; ІУ) Франц – Йосип
А)Австрійський імператором, який зрікся престолу під тиском революції 1848р.
Б) Монарх ,що прийшов до влади завдяки Липневій революції
В) Пруський король, який запровадив ліберальну Конституцію;
Г)Монарх названий жандармом Європи за активну участь в придушенні угорської революції;
Д)Австрійський імператор, що прийшов до влади 1848 року.
3.Складіть в хронологічній послідовності:
Консульство  Наполеона, Велика французька революція,повстання декабристів,революція в Італії.
Достатній рівень
1.  Визначіть основні досягнення Англії періоду правління королеви Вікторії.
2. Вкажіть наслідки Віденського конгресу для Європи.
Високий рівень
Висловіть своє ставлення до чартиського руху та вкажіть чи вступили б ви до його лав, якби були робітником?

Культурне життя на українських землях кінця ХУІІІ – І пол. ХІХ ст.
Варіант І

1.В якому місті Наддніпрянщини діяла 1820 -1832рр. діяла гімназія вищих наук?
А)Києві, б) Ніжині; в) Одесі; г) у Чернігові.
2.Коли засновано університет у Харкові?
А)1805; Б01807; В)1820; Г)1834.
3.Який учений і педагог в останні роки життя очолював Гімназію вищих наук і Рішельєвський ліцей?
А)Т. Осиповський; б)М. Остроградський; В) І. Орлай; Г) О. Волошак.
4.Автором яких творів є Гоголь?
А) Конотопська відьма; Б) Вечори на хуторі біля Диканьки; В) « Пан та собака;
5.Хто є автором байок «Ведмежий суд», « Рибалка», «Вовк і вогонь»?
А) Гулак- Артемовський; Б) Г. Квітка – Основяненко; В) І.Котляревський Г) Є. Гребінка.
6.Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творів.
1. В.Тропінін                а. «Продаж сіна на Дніпрі»
2. А.Мокрицький         б. «Катерина»
3.І. Сошенко                 в.«Бандурист»
4. Т. Шевченко             г.«Молодий український селянин»
7.Установіть послідовність подій
1.Засновано  Київський університет
2.Роки життя Т.Г. Шевченка
3.Заборона допуску до середніх  і вищих навчальних закладів вихідців з кріпаків
4. Вихід першої Української опери
8.Виберіть правильні твердження:
А)  Національне відродження захопило всі сфери життя;
Б) Національне відродження відбувалося переважно в сфері культури;
В)  Величезний вплив на розвиток культури на західноукраїнських землях мала православна церква;
Г) Основними напрямками в мистецтві були романтизм та класицизм;
Д) Відсутність власної державності позитивно впливала на розвиток культури;
Е). Розвиток культури гальмувала феодально- кріпосницька система та антиукраїнська політика Російської та Австрійської імперій.
9. Виберіть зайве і поясніть чому?
«Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Тарас Бульба»,» Кавказ», «Сон»,.
10. Яке значення мали досягнення української культури для розвитку національної самосвідомості?






Культурне життя на українських землях кінця ХУІІІ – І пол. ХІХ ст.
Варіант ІІ

1.Де було споруджено дендрологічний парк «Софіївка»?
А) в Умані; б) у Білій Церкві; в) у Батурині; Г) у Сокиринцях.
2.За чиїми проектами  було зведено церкву -  ротонду на Аскольдовій могилі та пам’ятник на честь поновлення магдебурзького права в Києві?
А) Ф, Штадлера; б) А.Меленського; В)Ж.Тома де Томона; Г) В.Береті
3. Хто створив цикл пейзажів «Живописна Україна»?
А)В.Тропінін; б)  І.Сошенко;в) Т.Шевченко г) Г. Васько.
4.Автором яких творів є В.Тропінін?
А) «Циганка – ворожка»; « Пожежа в степу»; Б) « Портрет бабусі Чалого», «Хлопчики – рибалки»; В) «Праля», « Дівчина з Поділля».
5.Хто був автором пам’ятника – надгробка к.Розумовському, генерал –губернатору Одеси А. Решельє, Мініну і Пожарському в Москві:
А) Ф, Штадлера; б) А.Меленського; В)Іван  Мартос ; Г) В.Береті
6.Установіть послідовність подій :
А) Заснування гімназії вищих наук; Б) Перший друк «Енеїди»;
В) Вихід «Кобзаря»; Г) Заснування Харківського університету
7. Установіть відповідність
   1. Т. Осиповський                   А)Підготував тритомний курс математики
   2. М. Остроградський             Б)Автор медичних посібників , директор
   3. І. Орлай                                     Ніжинської гімназії 
   4. О. Волощак                          В)Засновник  Петербургської наукової матема
                                                 тичної школи
                                           Г)Видатний географ,   ботанік,фольклорист,член віденської та краківської академій наук
8.Виберіть характерні риси розвитку культури першої половини XIXст.
А) Продовження літописних традицій Київської Русі та Козацької України ;
Б) Основні мистецькі напрямки рококо та бароко;
В) Негативний вплив на розвиток культури чинили відсутність власної державності національний гніт та імперські кордони що ігнорували українські етнічні території;
Г) У Наддніпрянщині здійснювалася політика русифікації , а на західно Українських землях культурні процеси зазнавали  значного впливу Німецької культури , що поєднувалася з полонізацією в Галичині;
Д) Культурний розвиток на західно Українських землях був тісно пов'язаний з діяльністю греко-католицького духовенства ;
Е) Російські Урядовці усіляко сприяли розвитку Української літератури та мистецтва
9.Виберіть зайве і поясніть чому?
«Вечори біля хутора поблизу Диканьки», « Басаврюк або ніч проти Івана Купала», «Конотопська відьма»
10.Який вплив на формування української  національної свідомості мала творчість Шевченка?


Підсумковий урок
Модернізація українського суспільства  в ІІ пол. ХІХ ст.
Початковий рівень
1.Як називались на західноукраїнських землях ліси, пасовища та луки, які перебували у власності панів, а селянам надавались за окрему плату:
А) рентові володіння; б)місячина; В) сервітути; Г) відрізки.
2.Явище економічного життя, що характеризується від’їздом працездатного населення на заробітки в інші країни:
А) мирна колонізація; б) трудова міграція; В) трудова еміграція.
3.Залізницю Одеса – Балта прокладено у :
А)1860; б)1864;в)1865; Г)1850.
4.Коли скасовано кріпосне право на західноукраїнських землях:
А)1848; б)1850; В)1864; В)1861.
5.Який відсоток серед селян Наддніпрянщини в пореформений період становили середняки:
А) 15%; Б)25%; в) 35%
6.До якого регіону не переселялися українські емігранти з Наддніпрянщини?
А) Нижнє Поволжя; Б)Сибір; В) Північної Америки; Г) Далекого сходу.
ІІ рівень
1.Розкрийте суть селянської реформи в Австрійській імперії:
А) Ліквідація юридичної залежності селян від поміщиків;
Б) Скасування панщини в Закарпатті пізніше ніж у Галичині;
В)Наділення селян землею, яка переходить у їх власність.
Г) Сплата селянами вартості кріпосних повинностей;
Д)Поміщики отримували компенсацію за скасування повинностей
2. Назвіть прізвища відомих українських підприємців.
3.Встановіть відповідність:
А)60 -80 рр Б)130; б) 1853- 1856 В)81.1%
1)Чисельність сільського населення в Україні; 2) Відсоток українців  в 90 х ХІХст.
3)Завершення промислового перевороту; ;4) Кримська війна.
ІІІ рівень
1.Охарактеризуйте суть військової реформи.
2.Як вплинули реформи в Рос імперії на зміну соціальної структури суспільства?
ІУ. Порівняйте особливості промислового перевороту  на західноукраїнських та Надніпрянській Україні










Підсумковий урок
Модернізація українського суспільства  в ІІ пол. ХІХ ст.
ІІ варіант
1. 4.Коли скасовано кріпосне право на західноукраїнських землях:
А)1848; б)1850; В)1864; В)1861.
2. Коли побудовано залізницю Перемишль – Львів?
А)1860; Б) 1864; В)1865; Г)1865;
3. Про яку подію йдеться? Росія змушена була віддати противнику вщент зруйнований Севастополь та Південну Бесарабію, заселену українцями:
А)Кримську війну; б)Київську козаччину; Б) російсько- турецька війна.
4.Якому понятю відповідає наведене визначення ?  Встановлення підприємцями контролю над однією чи декількома галузями промисловості з метою збільшення прибутків і зменшення конкуренції?
А) консолідація; Б)монополія; індустріалізація.
5.Якого відомого українського кооператора з Наддніпрянщини називали «артільним батьком»?
А)Нагірного Б) Левицького В) Терещинка;
6. В якому році проведено судову реформу ?
А) 1861; Б) 1864 ;в) 1874.
ІІ рівень
1.Основними документами про скасування кріпосного права були..
2. Укажіть основні положення селянської реформи в Рос. Імперії..
А)Селяни отримали особисту свободу;
Б) Відмінено панщину;
В)земельні надлишки віддавали на користь пана;
Г)селяни отримували землю безкоштовно
Д)селяни повинні були сплачувати викупні платежі;
Е) Селяни отримували земельний наділ;
Є)селяни не могли укладати угоди з приватними особами
3.Установіть між датами та подіями:
а)1864 б)1861 в)1870;Г)1865
1. Реформа міського самоврядування; 2) Освітня реформа; 3) земельна реформа; 4)судова реформа 5) реформа цензури
ІІІ рівень
1.Охрактеризуйте суть земської реформи.
2.Назвіть причини і наслідки трудової міграції .
ІУ рівень

1.     Охарактеризуйте наслідки демократичних реформ в Наддніпрянщині

Немає коментарів:

Дописати коментар